Βαθμολογία

Η Yamaha ετοιμάζει αυτοκίνητο πόλης

Ένα διθέσιο αυτοκίνητο πόλης σκοπεύει να παρουσιάσει το 2019 η Yamaha όπως αποκάλυψε πρόσφατα η ίδια η εταιρεία. Πρόκειται για την τρίτη προσπάθεια του δεύτερου μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσικλετών παγκοσμίως να εισέλθει στην αγορά του αυτοκινήτου.

Δύο είναι τα κίνητρα πίσω από την απόφαση της Yamaha. Αφενός διαπιστώνει ότι πολλοί από τους αγοραστές μοτοσικλετών στις αναδυόμενες αγορές στρέφονται προς τα αυτοκίνητα, καθώς βελτιώνεται η περιουσιακή τους κατάσταση. Αφετέρου η ιαπωνική εταιρεία θεωρεί πως θα αυξηθεί η ζήτηση για μικρά αυτοκίνητα πόλης που θα κινούνται με μεγαλύτερη ευκολία στις μητροπόλεις του ανεπτυγμένου κόσμου, ενώ αναμένεται να γίνουν και πιο αυστηροί οι κανονισμοί για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε αυτές τις αγορές.

Το 2013 η Yamaha παρουσίασε το Motiv, ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο βασισμένο σε τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μοτοσικλετών. Διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο που χρησιμοποιείται ευρέως σε μοτοσικλέτες αλλά όχι σε αυτοκίνητα. Το διθέσιο αυτοκίνητο θα μπορούσε να κινείται από τρεις διαφορετικούς κινητήρες: έναν ηλεκτρικό, έναν υβριδικό κινητήρα και έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας ενός λίτρου. Στόχος της Yamaha είναι να πουλάει το διθέσιο αυτοκίνητο τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναδυόμενες αγορές. Είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν διαφορετικές εκδόσεις του αυτοκινήτου με σημαντικές διαφορές στην τιμή ώστε το μοντέλο να είναι ανταγωνιστικό και στις δύο αγορές. Στις ανεπτυγμένες αγορές η Yamaha θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Daimler που κατασκευάζει το Smart και η Renault που κατασκευάζει το Twingo.

H Opel που ανήκει στην General Motors σκοπεύει και αυτή να παρουσιάσει σύντομα ένα νέο αυτοκίνητο πόλης με την ονομασία Karl και αρχική τιμή 9.500 ευρώ στη Γερμανία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha κ. Χιρογιούκι Γανάγκι δήλωσε σε συνέντευξη που παραχώρησε στους Financial Times ότι η εταιρεία σκοπεύει να κατασκευάσει και να πουλήσει το αυτοκίνητό της αρχικά στις ευρωπαϊκές αγορές και στη συνέχεια στις αναδυόμενες. Στελέχη της Yamaha δηλώνουν ότι η εταιρεία σκοπεύει να κατασκευάσει μόνη της το αυτοκίνητο αντί να συνεργαστεί με την Toyota, εταιρεία που είναι από τις μεγαλύτερες μετόχους της Yamaha με ποσοστό 3,6%. Επιπλέον, η Yamaha προμηθεύει με κινητήρες την Toyota.